Dr. Corine Van Hellemont

Master Gender & Diversity

Teaching Assistent
Internship Coordinator

email: phone: tel. +329 264 3703

Member of the Research Groups

  • The Centre for Research on Culture and Gender - Department of Languages and Cultures (Prof. Chia Longman) - UGhent
  • Media, Policy & Culture, UAntwerpen - Departement of Communication Sciences (Prof. H. Van den Bulck) - UAntwerpen
  • The Research Group on Citizenship, Equality & Diversity - Departement of Political Sciences (Prof. P. Meier) - UAntwerpen

PhD: Sociology Communication Sciences

MANAMA: Women's Studies

MA: Philosophy

Publications

Van Hellemont, C. (2017). Grenzen aan de tolerantie voor vrouw- en manonvriendelijke reclame. Onderzoek naar knelpunten, weerstanden en openingen voor verandering. (Limits of tolerance for sexist advertising. A study of obstacles, resistance and conditions for change.) (978-9057285493)
Van Hellemont, C. & Hilde, V.B. (2012). De mobiele sociale wetenschapper : onderzoek naar de kansen en risico's van mobiele onderwijsondersteunende applicaties voor de sociale wetenschapper.. Misc.
Van Hellemont, C. & Van den Bulck, H. (2012). Impacts of advertisements that are unfriendly to women and men. INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING, 31(3) 623-652. http://dx.doi.org/10.2501/IJA-31-3-623-656.
Van Hellemont, C. & Hilde, V.B. (2009). Studie over de beeldvorming van mannen en vrouwen in de reclame in België.. Misc.
Van Hellemont, C. (2008). Seksistische reclame : dromen van een betere wereld voor m/v met talent. Acco.
Van Hellemont, C. (2007). Omgaan met seksestereotypen in de media : stereotypen consumeer je met verstand. In: Cyriel, T. ed. Marketing Jaarboek.
Van Hellemont, C. (2006). Ouders aan het woord over speelgoedreclame : onderzoek met de steun van de Koning Boudewijnstichting in het kader van het project Consumenten aan het Woord.. Misc.
Van Hellemont, C. (2003). Reclamecode-onderzoek : onderzoek naar richtlijnen en aanbevelingen inzake de representatie van mannen en vrouwen in reclame.. Misc.